Schoten E1 morst punten in de bollenstreek: 1-1

Sven Roest (schot)

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 08

2 november 2013 10:00

Zaterdag, 2 november 2013.

De foto ziet op een verdiende afsluiting na een lange voetbaldag die ons bracht van Hillegom naar IJmuiden, Heemskerk en uiteindelijk naar Naarden. Vier uur in de auto en evenzoveel wedstrijden later was het hoog tijd voor een ‘gezonde’ hap naast de startbaan van onze nationale luchthaven (fijne tip van Barry).

De reis begon even voor half negen voor een treffen in de région de plantes à bulbes. De tricolores moesten immers om tien uur al aantreden. Dat de boog iets te lang gespannen heeft gestaan, bleek wel in de wedstrijd. Een iets kortere voorbereiding lijkt de heertjes beter te bekomen. Daarbij moest er worden aangetreden tegen een laag geklasseerde tegenstander hetgeen in de kern ook niet motiverend schijnt te werken. Maar zoals in eerdere verslagen al opgemerkt zijn de verschillen in niveau in deze pool heel klein. Een ieder kan van elkaar winnen, afhankelijk van de vorm en inzet van de dag. Het gaat er in een wedstrijd als deze zeker ook om geconcentreerd te blijven voetballen (regel 1) en vroeg je goals te maken (regel 2). Als regel 2 niet werkt, treedt regel 1 in werking, waarna regel 2 weer intreedt. Daar dient wel bij te worden aangetekend dat het geen dwingend recht betreft, niet bindend, gelijk sommige beslissingen op EU-niveau zoals van het European Comittee of Social Rights. Dat werd deze (nieuws)week maar weer eens duidelijk. Maar naar mijn mening bevatten ze wel handvatten en maatstaven waar al dan niet in het voorliggende geval mogelijk een geslaagd beroep op kan worden gedaan. Tip aan de kids: lees het voorgaande niet vanwege mistgevaar ingeval je de NIO of Entreetoets nog moet afleggen. Alhoewel, de eerste test heeft zijn koningsmantel afgedaan en van beiden zijn de uitslagen al bekend. Blijven lezen dus.

Er werd aldus niet goed gespeeld door de tricolores. Dat mag je best zeggen. Van de minstens zes open doelkansen mag minimaal de helft toch wel in het netje belanden. Gelukkig wist in ieder geval Sven wel doel te treffen. Er mag in deze fase van het seizoen ook wel verwacht worden dat in ieder geval de juiste keuzes in afspeelmogelijkheden gemaakt worden, of dat daartoe wordt gepoogd. Als verzachtende omstandigheid mag wel worden aangevoerd dat de tegenstander stevig speelde en een goede keeper had die menig bal uit het doel ranselde. Daarnaast werd er een motregen van met motiveringsgebreken vervulde paraboolregels, uit mij tot dan toe onbekende rechtsbronnen over de spelertjes uitgeworpen, waarvan iedere rechtsgeldigheid en rede ontbrak. Het werd mede daardoor een treffen dat noch Koning voetbal, noch de geblinddoekte vrouw kon bekoren.

Tenslotte wil ik Ingmar namens de E1 beterschap wensen. Hij kan zich, na een tackel attaque op het middenvoetsbeen en een aansluitend bezoek aan het ziekenhuis gelukkig weer voortbewegen, zij het op krukken. Tris is nog op consult bij dr. Schoemacher en sluit komende zaterdag (zonder sonde) weer bij de groep aan. Voorts verwijs ik nogmaals naar de eigen foto-pagina op de teamsite. Kijk er af en toe naar en geeft Marcel een complimentje, dat stelt de man zonder aluminium erg op prijs.