Schoten E1 ouderwets op stoom tegen VVC: 4-1

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 08

26 oktober 2013 8:45

R.Hagen

Zaterdag, 26 oktober 2013.

De negen namen op het wedstrijdformulier van trainer Jan vandaag waren: Wesley (doel), Niels, Tijmen (verdediging), Ingmar, Dion, Sam, Damian, Wouter (middenveld) en Tristan (aanval).

Dat de pool waar de E1 is ingedeeld een spannende is met veel gelijkwaardige tegenstanders, werd vandaag wederom bewezen. Op de drager van de rode lantaarn na heb ik nog geen zwakke broeders kunnen ontdekken. Wedstrijden zijn spannend en worden beslist door details en de vorm van de dag alsook door het verrichte werk als team. Welnu alle ingrediënten werden vandaag toegevoegd en als liefhebber genereert het geserveerde dan een heerlijke energie en sportieve trots op je kroost, de club en het spelletje.

De teams waren aldus aan elkaar gewaagd. Kansen ontstonden over en weer, met een licht (veld)overwicht voor Schoten. In de eerste helft werd er 1 keer gescoord. Niels sloot een imposante solo af met een subtiele voorzet op Tristan. Deze schatte de pass op waarde door de keeper te poorten en de 1-0 aan te tekenen.

De tweede helft bleven de tricolores goed en fel als team spelen. Tristan onderschepte alert een uitbal van de keeper en schoot de 2-0 binnen. Niet lang hierna scoorde de tegenstander de aansluitingstreffer. Schoten werd wat teruggedrukt en de opponent kreeg een paar grote kansen. Als de tweede tegengoal zou vallen, dan zou de wedstrijd kantelen. De grootste kans was een open schietkans van een meter of tien. Het was niet de teen van Iker Casillas, bijgenaamd El Gato (De Kat), maar het been van Wesley de Vries die zwevend in het doel de kans neutraliseerde. Mooi gezicht een strak schot dat geforceerd wordt een alternatieve route te nemen. Net over de lat, corner.

Na de hoekschop volgde een counter. Een strakke pass van Ingmar over de as richting Tristan. De nummer 9 stoomde op richting het vijandelijke doel: 3-1. Wouter gooide helemaal de deksel dicht door op aangeven van Tristan heel subtiel de 4-1 aan te tekenen.

Wesley, Niels, Tijmen, Ingmar, Dion, Sam, Damian, Wouter en Tristan, hard gewerkt en hartstikke goed gespeeld. Zo’n teamprestatie willen we het iedere week wel zien. Volgende week naar de Bollenstreek!