Schoten E1-Alliance: 1-1

Assist: Sven Roest

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 08

9 november 2013 8:45

Zaterdag, 9 november 2013.

Na de (bollen)velden van Weleer van vorige week was het prettig een spannende en sportieve wedstrijd te zien die uiteindelijk eindigde in een gelijkspel. Voor de neutrale toeschouwer aardig, maar de trouwe supporters van de E1 hoopten (tevergeefs), tegen deze versterkte tegenstander, op iets meer. Maar ja, als je een duel aangaat en de munitie pas in de tweede helft aanspreekt wanneer de toon in de wedstrijd al lang is gezet, dan is het lastig de wedstrijd alsnog te kantelen. De tegenstander kwam terecht op voorsprong en verdiende gelet op de kansenverhouding meer. Het was aan keeper Wesley te danken dat zulks niet gebeurde. In de tweede helft met meer raffinement in de punt lukte het gelukkig een gelijkmaker te produceren. Het was wel een wonderschone.

Tijdens een gezamenlijk trainingspartijtje een week geleden werd een mooi doelpunt gemaakt door Nathan van de E3. Een slimme spitsengoal na een schitterende voorbereiding en assist van Niels. Nu waren de rollen omgedraaid. Tristan werd bij de cornervlag ingesloten door twee tegenstanders. Hij gooide de trukendoos open en speelde achter het standbeen langs Sven aan. Deze behield het overzicht en gaf de bal door aan Niels die positie had gekozen net voor de doellijn. Hij schoof de bal binnen: 1-1.

Er had misschien toch iets meer in gezeten als de eind-pass beter verzorgd zou zijn. Ook waren er nog schoten van Tristan en Sam te noteren die (net) over het doel zeilden. Eerstgenoemde kopte daarna nog kiezelhard een schroeiplek in het kunstgras net aan de verkeerde kant van de paal, jammer genoeg.

Man van de wedstrijd was deze keer Wesley. Hij verrichtte een aantal heerlijke reddingen op open doelkansen voor de tegenstander. Anders had de E1 deze pot ook nog kunnen verliezen. Al met al een terechte uitslag denk ik na een spannende sportieve wedstrijd.

Op het belendende veld kwam de zegekar van trainster Wanda van de E3 weer voorbij. Ditmaal een 4-0 overwinning op DSS. Doelpuntenmakers waren: Reynaldo (2), Sven en Danny.

Na de wedstrijd van de E1 behaalde de D2 van Jeroen Pelser en Rob Hillenaar op hetzelfde veld een degelijke overwinning op IJmuiden D1. Er vormt zich daar een goed voetballend team. Combinaties lopen vaak goed, er is prima scorend vermogen (zie  bijvoorbeeld een schitterende kopbal van Joey stijf in de rechterwinkelhaak) en het elftal staat ook verdedigend prima (let bijvoorbeeld op Damien en Wouter in de as, Jesper op de nummer 2 en Sjef in het doel). Zijn goed bezig.

Later op de dag mocht de schrijver dezes met het Veteranenlegioen 1 aantreden tegen ditmaal een ploeg uit het Hilversumse. Leuke pot voetbal in sportieve sferen, helaas geen winst. De verdediging stond op zich goed en werkte hard. De op anciënniteit geselecteerde voorwaartsen schreden echter onmachtig ten strijde richting de muur van Altius. Manderin (Iron man 3) werd node gemist.