DIO 1 - SCHOTEN 1

Mannen zondag, 1, 4e klasse D

1 december 2013 14:00

Poortier, J.

Na in de ochtenduren een zeer behoorlijk spelend tweede elftal te hebben bekeken thuis tegen het tweede elftal van United , waarbij ondanks de aanwezigheid van een bedroevend slechte marchanderende scheidsrechter een puike 2-0 overwinning uit het vuur werd gesleept , gingen we onderweg naar de andere kant van Haarlem om ons vlaggeschip aan het werk te gaan zien.

Bij aankomst bleek al direct dat Dio een rommelige bestuursperiode achter de rug heeft gehad met het aantreden van een totaal nieuwe lichting van wat oud-gedienden , zodat eigenlijk niemand echt op de komst had gerekend van een tweetal vertegenwoordigers van onze club.

Nog voor aanvang van de wedstrijd een afspraak kunnen maken om na afloop toch nog even te kunnen napraten met elkaar.

We hadden blijkbaar niet allemaal dezelfde wedstrijd gezien bleek na afloop omdat men van dio-zijde vond dat er veel meer had ingezeten .

Behoudens ongeveer de eerste twintig minuten die van de kant van de tegenstander middels zeer fysiek spel en veel over het randje overtredingen die niet door de scheidsrechter bestraft werden met een soms wel zeer verdiende gele of rode kaart heeft Schoten de wedstrijd behoorlijk in handen gehad. . Maar ja dan weet je wat er gebeurt , de kaarten vallen dan aan de kant ( 4 ) van de partij die wil voetballen en zich tegen dit soort fysiek wil wapenen.

Na een redding van onze keeper op een aardige inzet van een dio spits was het de beurt aan schoten dat diverse malen het andere doel onder vuur nam waarbij de precisie niet altijd aanwezig was of waarbij een verdediger zich er met gevaar voor eigen leven voor wierp.

Zelfs een schot van onze spits die de keeper passeerde werd prima gestopt door een speler zonder handschoenen . Waar de scheidsrechter op dat moment was weet ik eigenlijk ook niet.

Na de rust een zeer dominant schoten dat nu ook meer kansen kreeg. Zelfs het vlaggen en fluiten voor buitenspel van onze spitsen die overduidelijk van eigen helft kwamen kon ons niet tegenhouden.

Na een prima aanval die ons de 0-1 opleverde kregen we door het nu wat opportunistische spel van Dio nog een aantal prima kansen die eigenlijk verzilverd hadden moeten worden .

Gelukkig maakte de bevrijdende tweede treffer na een wederom goed opgezette aanval een einde aan alle spanning.

Na afloop leek het wel of de hele kantine bezet was door alleen maar aanhang en spelers van Schoten die nog enige tijd onder het genot van een hapje en een drankje bleven nakeuvelen.

Het enige jammere na afloop was dat de twee overgebleven concurrenten Svij en Beverwijk beide met het kleinst mogelijke verschil hun wedstrijden hadden gewonnen.

Komende zondag thuis hopen we nog meer toeschouwers te kunnen verwelkomen die ons 1e elftal komen toejuichen omdat zij dit momenteel echt verdienen .

Verslaggever van de dag