WEDSTRIJDVERSLAG SCHOTEN – VVH/VELSERBROEK 2-0

Mannen zondag, 1, 4e klasse D

26 januari 2014 14:00

Kee, R.

Competitieronde 15 bracht ons een echte Haarlem Noordse derby. Dit was te zien aan het aantal bezoekers van een kleine 200. Onder hen zag ik ook heel wat oude bekenden w.o. Jan Blankensteijn, eerste elftal speler eind jaren vijftig en zestiger jaren. Een gevolg van een naderend kampioenschap en nooit aflatende interesse!

Schoten kwam vlot uit de startblokken en binnen tien minuten leverde dit meerdere kansen op maar Dylan, Rick, Mitchell en verdediger Michiel de Lamars misten op een haar na. VVH/Velserbroek knokte zich daarna langzaam de wedstrijd in en golfde het spel van doel naar doel. Onze verdedigers werden gedwongen alert te blijven, Michiel had het best  lastig en deze, overigens uitstekende speler, beleefde een lastige eerste helft [tweede was weer vrijwel foutloos!] en speelde daardoor iets te onrustig. Mehran speelde vandaag op rechts en zoals meestal een solide pot en beide centrale verdedigers, Marc en Daniël brachten de nodige rust waardoor onze keeper Daniël Jonkman slechts af en toe handelend hoefde optreden en deed dit wederom uiterst bekwaam. Op het middenveld werkten Lennaert en Nick stug en trachtte Randy vorm te geven aan de meeste aanvallen. De fase tussen de 15e en 30 minuut was het lastigste voor Schoten en zelf onze gevaarlijke spitsen kwamen er even niet meer aan te pas. Echter de laatste tien minuten van de eerste helft was weer volledig voor Schoten maar helaas mistten wij voorin net de vereiste scherpte, die een kans verandert in een doelpunt. Rust 0-0.

Direct na rust was er een enorme kans voor de bezoekers geen doelpunt maar wel een reactie van Schoten. Wij waren direct weer bij de les en in de 49e minuut bracht Rick Prins de 1-0 op het scorebord. VVH/Velserbroek gaf niet op en Daniël Jonkman moest, amper drie minuten later, weer eens vol aan de bak. Schoten was niet onder de indruk en een minuut later kopte Rick fraai in maar ook de VVH keeper toonde zijn klasse. Gelukkig  voor ons scoorde Rick rond het uur zijn 2e doelpunt en kwam de rust terug bij ons. VVH verloor overtuiging en het cement in het team, Marc Jonk verdedigend en Randy Wolfsen op het middenveld acteerden zo sterk, dat het er nooit meer uitzag dat VVH nog terug zou komen. De wedstrijd ging kabbelend naar het einde, al kunnen de aanvallers nog wel even achter de oren krabben waarom er zoveel kansen niet ingingen, zelfs onze twee gebruikelijk zeer doelgerichte spelers Donny Koning en Sjoerd Auwerda slaagden er niet in hier verandering in te brengen. 2-0 Was feitelijk te weinig ook al liet VVH best een aardige indruk achter m.n. in aanvallend opzicht. Mag gezegd dat scheidersrechter Kee, samen met zijn assistenten, een puike wedstrijd floot.

Na afloop bleek dat de drie punten wel heel goed uitkwamen en door het verlies van Beverwijk en gelijke spel van SVIJ liep de voorsprong op tot respectievelijk 8 en 7 punten. Bij de les blijven allemaal en dan gaat het goed komen.

Bert Buter.