Kapsel E1 zit goed, nu de punten nog.

Kennemers E1

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 11

1 februari 2014 10:00

Zaterdag, 1 februari 2014.

Om 8.30 uur werd er verzameld op het Marsmanplein voor de wedstrijd van 10.00 uur tegen de Kennemers in Beverwijk. Voordat de afreis naar de bakermat van een van Nederlands beste middenvelders werd aanvaard, stond er een bezoek aan de kapper op het programma. Niet voor een knipbeurt natuurlijk. Het kapsel van een speler van de E1 zit al afgemeten goed op de wedstrijddag. Er was door de leiding een meet and greet geregeld met de kledingsponsor van de E1: Bert’s Haarmode. Tristan mocht als aanvoerder namens het team en het jeugdbestuur van vv Schoten een fraai ingelijste teamfoto overhandigen als dank voor de verstrekte tenues. De sponsor was aangenaam verrast door deze Flashmob en wilde zelf ook wel met zijn gesponsorde talentjes op de foto. De foto is gemaakt door onze eigen sportfotograaf Marcel die zich wel een beetje liet afleiden door de poster aan de wand. Maar ja, hij is behalve fotograaf dan ook een liefhebber van de schone kunsten. Vervolgens werd de reis naar Beverwijk ingezet.

De wedstrijd liet een redelijke verbetering zien ten opzichte van de vorige wedstrijden. Voetballend was het stukken beter. Een aantal mooie combinaties waren te zien en de inzet was er ook. Alleen de felheid in het persoonlijk duel en de absolute wil dat te winnen, ontbreekt nog bij een aantal. Lief zijn voor (schoon)moeders is goed, maar niet als er (kunst)gras, een voetbal en je team in de buurt zijn. Dan probeer je te winnen en geldt maar een ding, altijd prima verwoord door Mandarin van de VE1: ‘Schoten, Alles, Geef Alles!’. Hij werd overigens node gemist bij de wedstrijd van de Veteranen 1 later op de dag in een pittoresk plaatsje bezijden de A1: Pyongyang.

Vandaag gaven de heren veel, maar nog net niet genoeg. Een gelijkspel was verdiend en hing (met name gelet op de eerste helft) in de lucht. Helaas blies de koude wind deze toch weg. Maar het spelbeeld biedt wel perspectief voor de komende weken. En er waren weer mooie doelpunten te zien.

De 0-1 werd gemaakt door Ingmar na een sterke solo met een subtiele voetbeweging in de rechter beneden hoek. Tristan maakte met een vlammend schot in de linker winkelhaak de 1-2. De 5-3 was het resultaat van een heerlijke aanval. Damian stoomde op in de as van het veld en passte op het juiste moment tussen twee tegenstanders door op de op snelheid liggende nummer 9. Tristan controleerde met de rechter de bal, behield onder druk de rust, zette de twee centrale verdedigers op het verkeerde been en joeg de bal in het dak van het doel. Het was alweer nummer 20. Dat wordt gezellig aan de dis de komende week.

Effectief was de E1. Drie echte mogelijkheden, drie doelpunten. Nu de duelkracht nog. Twee spelers zou ik er nog willen uitlichten: Tijmen die met hart en ziel een sta in de weg was voor de aanvallers van de tegenstander en Danny van de E3 die zeer verdienstelijk meevoetbalde, dank daarvoor. We hebben je nummer!

Komende zaterdag een nieuwe kans bij een leuke zaterdagvereniging onder de rook van het Tata Steel stadion.