Schoten 1 (zon) - Laakkwartier (zon)

Schoten 1 (zon) - Laakkwartier (zon)

Aan iedereen een hartelijk welkom op onze accommodatie en houd afstand!!

Een niet verwachte wending van de KNVB vond er deze zomer plaats. Schoten speelt voor het eerst in haar bestaan in West 2. Alhoewel ik mij goed herinner dat in mijn juniorentijd Schoten jeugdtoernooien bezocht in Den Haag bij BMT en VCS, wat voor die tijd best ver weg was. Bij de meeste clubs kom ik niet verder dan het herkennen van de naam. Het is inmiddels duidelijk dat we de strijd aan moeten gaan met de nodige roemruchte verenigingen. De eerste wedstrijd is hiervan meteen een bevestiging, want Laakkwartier kent een rijk verleden. Opgericht in 1920 is het al jaren een club van naam in de regio Den Haag/Rotterdam. De laatste tien seizoenen kwam deze club 5 x uit in de 3e-, 4 x in de 2e- en zelfs 1x in de eerste klasse. Voor de geïnteresseerde lezer beveel ik de site www.dehaagsevoetbalhistorie.nl aan voor een zeer gedetailleerd historisch overzicht van de vereniging Laakkwartier, waarin ik ook wel wat parallellen ontdek met Schoten. Met name de enorme toeschouwersaantallen die men toen ontving bij de destijds beroemde promotie- degradatiewedstrijden. Schoten week er zelfs voor uit naar de accommodatie van EDO als men meer dan 5000 toeschouwers verwachtte.

Schoten zit m.i. nog midden in de transitie van tien seizoenen terug acterend in de 5e klasse en momenteel in de 2e klasse. We willen heel graag dat dat ons nieuwe normaal gaat worden maar dat vraagt van iedereen een extra inspanning.

Stap naar voren en versterk ons kader! Durf te doen!

Wat we vandaag mogen verwachten van onze Schoten- leeuwen is, naast de nieuwe afdeling, het andere grote onbekende. We zijn aan de ene kant een aantal sleutelspelers kwijtgeraakt, maar er is ook sprake van de nodige nieuwe spelers die er wat moois van willen maken dit seizoen. Eerlijk gezegd zijn de voorbereidingswedstrijden qua resultaat aan de zorgelijke kant, maar zegt dit niet alles. Competitievoetbal maakt nu eenmaal meer los bij spelers. Als we de intentie van een Bayern München en onlangs het Italiaanse elftal kunnen opbrengen komt het goed. Ik heb het uiteraard niet over de ongekend hoge kwaliteit van deze teams, maar over de manier van voetballen, de pure strijd over 90 minuten. Zorg dat het goed in “de kop” zit en werk aan je optimale fysieke en mentale weerbaarheid.

Ik wens spelers en staf een fijn seizoen toe.

Tot slot wil onze trouwe adverteerders weer eens bedanken en alle Schoten Fans oproepen:

Koop lokaal, onze adverteerders zijn dat en zijn allemaal te vinden in Haarlem Noord op en rond het Winkelcentrum Marsmanplein.

Redactie: Pablo Ravestein -

Tekst: Bert Buter en Frans Cleeren-

Drukwerk: Jaap de Bok.

Wedstrijd-nummer