17-10-'21 Schoten 1 - Altior 1 1-2 (rust 1-1) scheidsrechter G.P.H. Hulters. Toeschouwers 90

Altior 1 (zon)

Assist: Tristan Horn

17 oktober 2021 14:15

G.P.H. Hulters

Sportpark Vergierdeweg
Vergierdeweg 265 A
2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Vandaag moest Schoten aantreden tegen Altior. Op voorhand met goede moed, overigens zonder voorkennis, meldde ik mij op het Schoten complex. Beide opstellingen bemachtigen, scheidsrechter, vertegenwoordigers van Altior ontmoeten, waaronder een reporter van Radio Midden Holland en uiteraard de vaste Schoten mensen. Het was een waar genoegen. Maar de echte reden richting veld was natuurlijk de wedstrijd, die staat natuurlijk centraal. Direct na het lezen van de Schoten elf zag ik het ontbreken van Donny Koning, Adil Kaychochi en Tim Calandt. Oei even slikken.

Schoten startte ontzettend onrustig en vrijwel al onze spelers hadden ruzie met de bal, we speelden slordig, rommelig en daardoor onsamenhangend. Altior kreeg de wedstrijd in de schoot geworpen en was het niet zo gek dat kansen bijna vanzelf kwamen. Reeds in de 7e minuut was een tegendoelpunt dichtbij en dat Tom v.d. Weijden in de 9e minuut 0-1 ⚽ noteerde voor Altior noteerde paste perfect in het spelbeeld. Pas na zo'n 15 minuten toonde Schoten enig herstel. In de vorm van een fraaie pass van Hernan Noorman richting Dylan v.d. Kuil leverde dit onze eerste kans op. Het hersteld van Schoten hield gelukkig aan, en alhoewel het echte raffinement ontbrak, scoorde Sjoerd Auwerda uit een bekeken schot de gelijkmaker in de 9e minuut 1-1 ⚽ de gelijkmaker. Tristan Horn hield de druk erop alleen zijn schot miste net de felheid en richting om keeper Sassen van Altior te verrassen. Nieuwe dreiging kon ik optekenen toen Dylan een corner afdwong en daaruit centimeters naast kopte. Vervolgens kregen we bijna een cadeautje van een Altior verdediger die "onze" Dylan een open kans bood maar niet wist te benutten. Sjoerd deed het dunnetjes over met een enorme pegel testte hij doelman Sassen, die de bal net aan over de lat tipte. Voor Altior zat het venijn in de staart toen een vlijmscherpe counter maar net onderschept kon worden. Rust 1-1 en dat had er een stuk beter uit kunnen zien voor de Geel- Zwarten.😂

De tweede helft begon helaas weer even rommelig voor ons als de eerste helft. Toen daar nog twee schrikmomenten bijkwamen, een kopbal binnenkant paal door Heijkoop en blessure bij Robin de Ridder, die hem noopte tot een wissel. Dan valt er toch iemand uit die maar moeilijk te vervangen is! Moet meteen gezegd dat Ayman Marbus uitstekend inviel, maar een ander soort speler is. Het zat nog meer tegen toen Wesley Treffers ook geblesseerd uitviel verloren we nog meer aan "krachtpatsers". Niels Zeedijk verving hem naar vermogen, kan ook best aardig voetballen, maar mist nog de nodige ervaring. Tussen de bedrijven door leverde Dylan een goede kopbal, opnieuw stond Sassen in de weg. Altior had inmiddels duidelijk het betere van het spel en kwamen wij meerdere malen goed weg. Tot in de 68e minuut Heijkoop de 1-2⚽ binnenkopte. Heijkoop en van der Weijden waren overigens meerdere malen dreigend door goed getimede kopballen. Ondanks het matige spel van onze kant moet gezegd worden dat de jongens niet opgaven en echt wel kansjes creëerden. De laatste 10 minuten zat de gelijkmaker er nog best in, maar was onze collectieve wil om nog een ultieme inspanning te leveren niet toereikend. Wel kwam Dylan, in de 92e minuut, nog tot een kopbal die in de kruising leek te belanden nog heel dichtbij de gelijkmaker. Echter Altior stal de punten zeker niet en verdiende de drie punten op basis van een goede tweede helft.

Bij Schoten viel Danilo Horn nog in voor Michel de Bie en Mehdi Habita voor Mevlut Gunturk.

Mijn m.o.m. was Quinten Macdonald al moet hij dit wel delen met scheidsrechter Hulters.