Schoten 1 (zon) - HBC 1 (zon)

Schoten 1 (zon) - HBC 1 (zon)

In een "Engelse Week", oftewel drie wedstrijden in acht dagen, mag Schoten stevig aan de bak. Voor mij begon die Engelse week al op zaterdag 19 maart met de wedstrijd, live op TV, tussen Middlesbrough FC en Chelsea 0-2.(helaas) Herinneringen komen weer boven van onze bezoeken aan Teesside, aanvankelijk met de A 1 junioren en geleidelijk aan meer een Onder 23 team. Vijf maal op reis, in de periode 1973 en 1979 en onmogelijk geachte avonturen beleefd. Wat denk je van Schoten tegen Middlesbrough FC en Newcastle United junioren. ONVERGETELIJK!!

De eerste wedstrijd van het drietal is helaas toch weer verloren gegaan, uit bij Altior werd met 3-1 verloren. Goed te lezen dat Donny de goal maakte en zijn wekenlange inzet beloond zag. De wedstrijd tegen Pancratius, op a.s. donderdagavond 20.30 uur moet op moment van schrijven nog gespeeld worden. Tot slot komt HBC aan de orde, een club waarmee we een lange traditie hebben. De afgelopen zestig jaar treffen wij elkaar met een zekere regelmaat. Als we ons vandaag beperken tot de ranglijst zal het verschil zelden zo groot zijn geweest als vandaag. Om die reden mag wat mij betreft HBC als Voorbeeldclub worden gewogen. Nog niet zo lang geleden speelde HBC in de vierde klasse, een leuke regionale klasse, die echter toen al geleidelijk aan kwaliteit en uitstraling begon in te boeten. De slapende reus werd wakker, maakte een plan van aanpak en dat met groot succes. Een zak geld helpt natuurlijk als smeermiddel, maar wat is daar mis mee als er geen sprake is van Russische olichargen. HBC zal zonder twijfel volgend seizoen in de eerste klasse uitkomen en ook daarin een rol gaan spelen. Een ander aspect is dat we Jasper Ketting weer eens op onze accommodatie kunnen begroeten. Tenslotte lukte het Jasper, samen met zijn spelers, ons naar de tweede klasse te loodsen.

Voor Schoten geldt op dit moment dat overleven "the name of the game" is. Makkelijk zal het niet meer worden, maar onmogelijk is het pas als het echt niet meer kan. Gek genoeg is de wedstrijd van vandaag voor onze spelers de gemakkelijkste van alle wedstrijden. Er wordt niet met een overwinning gerekend en ligt er geen onnodige druk op onze spelers. Gewoon je stinkende best doen, de spelers van HBC flink voor de voeten lopen en dan maar zien hoe de wedstrijd verloopt. Ik wens de trainer en spelers alle geluk toe, vooral een zo compleet mogelijke selectie om een keuze uit te maken. Alle (vast heel veel) supporters van beide teams wens ik een vermakelijke middag toe en hoe het ook uitpakt het is in niets te vergelijken met wat de bevolking van Oekraïne meemaakt. Voetbal is juist nu een middel om plezier aan te beleven voor ons allemaal.

Tekst: Bert Buter en Frans Cleeren
Drukwerk: Jaap de Bok
Redactie: Pablo Ravestein

Wordt gespeeld op veld