SCHOTEN - EMM'21 1-2 (rust 0-0) Toeschouwers: 120

Vergierdeweg 265 A
2026BJ
HAARLEM

Voor Schoten gaat de tijd dringen om het tij alsnog te keren, maar helaas lukte dat ook vandaag niet. Beter gezegd helemaal niet. Met pijn in de ogen en hart zag ik een onzeker Schoten er weinig van bakken. Ondanks het harde werken van Robin de Ridder, Donny Koning en Sander Baltes, die regelmatig opviel door zijn balvaardigheid en slimme passing, kreeg Schoten, over de volle 90 minuten weinig tot geen grip op de wedstrijd. Onze opbouw was ronduit bedroevend, de lange, meestal onbesuisde ballen vlogen alle kanten uit en waren nooit een begin van een redelijke aanval. Het constant niet beschikbaar hebben van een aantal vaste eerste elftalspelers eist al maanden lang zijn tol.
Ook, het door absentie getroffen EMM'21, zij misten maar liefst acht spelers, speelde nooit heel goed maar er zat toch duidelijk meer vaardigheid en lijn in hun spel.

De eerste helft bleef op 0-0 steken en kwam eigenlijk nooit echt op gang. Schoten kwam via een kopbal van Dylan v.d. Kuil dicht bij een doelpunt. EMM had een paar kansjes meer, maar Schoten doelman Germain Ebbeling had er vooralsnog goed het oog in en Robin de Ridder was "hoofd verdediger" met verve. De tweede helft was nog maar amper gestart of de 0-1 (46e m.) stond op het scorebord. Ik stond nog amper op mijn "stekkie" of spits Hogeboom scoorde, na een misgreep van Germain, al de 0-2 (47e m.) Hoewel er nog tijd genoeg was om de score een ander aanzien te geven zat dit er totaal niet in. Ons voetbal was simpelweg niet goed genoeg. Alles verzandde bij ons in een zielloos partijtje zomeravond voetbal. De opbouw werd nog lelijker, de passing vanuit het middenveld werd welhaast onmogelijk, vanwege al die wilde ballen en als we de bal voorin hadden werd deze veel te snel verspeeld door, ook al, slechte controles of passing. Een, overigens wel slimme pass kwam van Donny, een van onze voorwaartsen werd onreglementair afgestopt, waardoor Donny, via een fraaie vrije trap, zelf de 1-2 (65 m.) liet aantekenen. Alle reden om nog eens alles uit de kast te halen, maar ook dat zat er niet in. Uit frustratie pakten we wel een serie gele kaarten ter bevestiging van eigen onvermogen. Overigens de invalbeurt van Ayman viel in positieve zin op! Voetbaltechnisch een onthutsend slechte middag waar alleen de spelers een antwoord op kunnen geven. Beter nadenken, beter kijken en een betere conditie zien te krijgen. We moeten niet winnen maar wel strijd tonen. Voor je supporters, trainers en jezelf! Maak er nog het beste van, want deze wedstrijd leek nergens naar.

EMM'21 bracht verder een aantal vriendelijke bestuurders mee naar onze bestuurskamer en scheidsrechter van Erven uit Honselersdijk had weinig moeite met deze wedstrijd en floot slechts als het niet anders kon.

Bert Buter.