Schoten 1 (zon) - EMM'21 1 (zon)

Schoten 1 (zon) - EMM'21 1 (zon)

Een hartelijk welkom aan alle trouwe supporters van beide teams.

Vandaag, 2e Paasdag, ontvangen wij EMM '21 uit Roelofarendsveen.

EMM '21 is geen 101 jaar oud maar 1 jaar jong. Een gevolg van het samengaan van DOSR en WVC. Beide verenigingen vonden elkaar vanuit de gedachte Eendracht Maakt Macht. Met die insteek is men gezamenlijk van start gegaan om er een gezonde Zondagclub van te maken. Eerder dan verwacht en min of meer gedwongen door wat er  gaande is in voetballend Nederland, is deze gedachte snel ingeleverd voor voetballen op zaterdag. West 2 - Zondag met name, kalft al jaren af door fusies en verhuizing naar het Zaterdagvoetbal. De club mag starten in de 2e klasse zaterdag en kan op basis van de geografische ligging uitzien naar veel derby's en goed bezochte wedstrijden.

Voor de Schotenaren wordt handhaven in de 2e klasse steeds lastiger, maar ondanks de schier eindeloze reeks nederlagen zie ik nog steeds een sterk gemotiveerd trainersduo en worden de trainingen goed bezocht. Onze aanvoerder en meest veelzijdige speler Robin de Ridder liet zich hierover onlangs uit in het Haarlems Dagblad. Wat ons vooral parten speelt is dat gedurende het gehele seizoen we maar niet afkomen van die lange lijst met geblesseerden, afwezigen en af en toe geschorste spelers. Dit overwegend heb ik, ondanks de schamele zes punten, een enorme bewondering voor de getoonde inzet door trainers, spelers en een ieder die week in week uit zich inzet voor ons vlaggenschip.

Verheugend is ook dat met onmiddellijke ingang twee jeugdcoördinatoren, Justin Luiten en Martijn Prinsen, zijn gestart om de jeugdafdeling weer op niveau te krijgen.

Vandaag maar even de oude wet van stal halen: "na iedere nederlaag kom je steeds dichter bij een overwinning" want dat gaat gewoon een keer gebeuren.

Tot slot mag ik iedereen van Lennaert Stuur de hartelijke groeten overbrengen. Lennaert, die momenteel in Zweden woont heeft onlangs zijn eerste voetbalwedstrijd gespeeld en meteen zijn eerste Zweedse doelpunt gescoord.

Een prettig verblijf bij Schoten wens ik een ieder toe.

Tekst: Bert Buter en Frans Cleeren
Drukwerk: Jaap de Bok
Redactie: Pablo Ravestein

Wordt gespeeld op veld