Schoten 1 (zon) - DIOS sv. 1 (zon)

Schoten 1 (zon) - DIOS sv. 1 (zon)

Na lange tijd kunnen we eindelijk ons eerste elftal weer eens bewonderen. Fijn dat jullie erbij zijn. Tegenstander van vanmiddag is DIOS uit Nieuw Vennep. Vorig seizoen een nieuwkomer in deze klasse, maar net als iedere andere amateurclub moesten ook zij het doen met een handjevol wedstrijden en een nooit afgemaakt seizoen. Dit seizoen kende door dezelfde oorzaak een extra lange winterstop, maar nu wel met uitzicht op een voltooid seizoen, met bijbehorende boeiende wedstrijden.

DIOS heeft inmiddels al een behoorlijk aantal punten (19) vergaard en dat is minder verrassend dan het lijkt. De club is namelijk de afgelopen jaren fors gegroeid wat zich heeft uitbetaald, vanaf 2016 tot nu, in twee promoties van de 4e- naar de 2e klasse. Natuurlijk helpt het dat er een enorme groeispurt heeft plaatsgevonden van het dorp Nieuw Vennep, met als gevolg een flinke woonplaats, die zich richting 35.000 inwoners heeft ontwikkeld. Het is dus nog steeds goed “boeren” in de Haarlemmermeerpolder en een vruchtbare bodem voor de twee voetbalverenigingen VVC en DIOS. Een ruwe schatting door mij is dat DIOS zo’n 650 à 700spelende leden heeft en in alle leeftijdscategorieën breed vertegenwoordigd is door senioren, jeugd (jongens en meisjes) G voetbal en nog wat disciplines.

Wat echter het meest telt is natuurlijk een goede organisatie binnen de vereniging en het huidige beeld bevestigt een uitstekend fundament voor de toekomst.

Petje af voor DIOS!

Helaas geldt voor Schoten, als we ons beperken tot de ranglijst, een minder rooskleurig beeld. We staan al maanden op 6 punten en leverde de wedstrijd bij ASC Oegstgeest afgelopen zondag weer geen punten op. Er zit niets anders op dan ook vandaag toch met vliegende vaandels de strijd aan te gaan. Hopelijk lacht het geluk ons ook eens toe, want veel mazzel is ons nog niet gegund en in een flink aantal wedstrijden was het o.a. daardoor ‘t net niet. De goede wil is er, maar eerlijk gezegd laat de kwaliteit nog veel ruimte voor verbetering. Jongens train je fit en dan komen er beslist de nodige punten bij.

Toeschouwers veel plezier en ervaar een leuke middag bij Schoten en hopelijk één of drie punten erbij!

Redactie: Pablo Ravestein
Tekst: Bert Buter en Frans Cleeren
Drukwerk: Jaap de Bok

Wordt gespeeld op veld