Bloemendaal legt Schoten JO10-1 over de knie

2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Onder het mom het is weer fijn om op het Schotenterrein bij de eerste thuiswedstrijd van JO10-1 te zijn, was de “razende reporter” al vroeg aanwezig om een bakkie koffie te drinken , geschonken door de kantinedienst draaiende moeders van dit team. Ook de 3 tv-schermen met de nodige informatie draaiden volop en buiten zorgden de trainer/coaches met behulp van Henk Steenbergen ervoor dat het veld op het prachtige nieuwe kunstgras werd uitgezet. Tijdens de warming-up bleek de tegenstander gemiddeld een kop groter dan onze krielkippen. Dit bleek ook wel tijdens de wedstrijd. Bloemendaal troefde onze jongens vooral fysiek af waarbij gezegd moet worden dat ze flink geholpen werden doordat onze spelers toch wel wat ten onrechte angstig aan het voetballen waren. Met uitzondering van de eerste paar minuten waarbij Luke nog een schot naast het doel zag verdwijnen, scoorde Bloemendaal er lustig op los en binnen 20 minuten stond er al een 0-5 achterstand op het scorebord. Luke wist pal voor rust de eerste Schotentreffer te scoren. De coaches hebben flink moeten inpraten op de spelers tijdens de rust en vooral getracht er wat meer vuur in te brengen. Dit lukte gedeeltelijk en werd het meer een gelijkwaardige partij. Djessie en Jilles verdedigden wat feller, keeper Nout had een paar goeie reddingen, maar zal toch moeten leren om de rust te bewaren. Jace, Jamie en Mick waren nu ook minder onder de indruk en voorin probeerde Vince de combinatie te zoeken. Alvorens Demian de 2e goal had gescoord wist Bloemendaal de 1-6 te scoren. Na de 2-7 halverwege de tweede helft, gingen de koppies bij de Schoten boys hangen en liep Bloemendaal uit naar een 3-10 overwinning. waarbij Luke zijn handtekening zette onder de 3e goal. Jongens niet getreurd dit hoort erbij, hieruit blijkt dat de rugbytraining om weerstand op te bouwen geen overbodige luxe is. Gewoon hard en vooral met plezier blijven trainen en wat groeikool eten dan komt het vanzelf goed. Hoewel dit niet over de wedstrijd gaat toch nog even dit. De dompers van de ochtend waren echter dat JO-7 opnieuw voor niets naar Amsterdam is gereisd en er geen enkel begrip bij Handhaving is om de parkeerproblematiek bij het sportcomplex in te zien. Ouders let op: parkeren op het gras tegenover de parkeerplaats blijkt ineens strafbaar te zijn. Kom zo mogelijk op de fiets dit bespaard u geld en ergernis.

Opa van Vince