Schoten 2 haalt dubbele cijfers niet

1947KX
BEVERWIJK
tel. 0251-231997

Vandaag stond de uitwedstrijd bij De Kennemers op het programma. Vorig jaar werd deze wedstrijd onder erbarmelijke weersomstandigheden gespeeld en werd er verdiend verloren.

Dit jaar beloofde de weerman een betere weersvoorspelling, tel daarbij op dat Schoten met maar liefst 16 man naar Beverwijk afreisde, waarvan 3 geblesseerden én 4 man die alleen de 1e helft konden spelen, dat moest ervoor zorgen dat er een beter resultaat (lees; de 1e overwinning) behaald zou worden.

Het begin van de wedstrijd speelt zich in een veteranen tempo af. De Kennemers speelt de bal in balbezit enkel achterin rond, speelt vervolgens de lange bal en zijn hem dan kwijt. Schoten speelt de bal in balbezit meer rond op de helft van De Kennemers echter zonder echt gevaarlijk te worden.

Dit verandert na een kwartier spelen als Michel de bal aan de rechterkant ontvangt van Kenneth, hij snijdt naar binnen en haalt met zijn “chocoladebeen” uit, de bal verdwijnt in de verre hoek achter de keeper, 0-1!

Kort hierna valt meteen de 0-2 als Kenneth aan de linkerkant de diepte in wordt gestuurd, de bal voorgeeft en Jorrell een niet te missen kans geeft. Helaas. De grensrechter blijkt gevlagd te hebben voor buitenspel. Onterecht volgens coach Daniël, die langdurig probeert contact te krijgen met de scheidsrechter om de beslissing te laten terugdraaien, helaas is het hem net gelukt.

Niet veel later valt de 0-2 alsnog, dit keer is het echter Jorrell die zijn tegenstander op snelheid( ja echt waar!) voorbij gaat aan de rechterkant en de bal voorgeeft richting de tweede paal waar Kenneth de bal kan intikken, 0-2!

Dat Nigel niet gescoord heeft mag een wonder heten als de ingeschoven Tom de bal laag voorgeeft, op ongeveer 5 meter van de goal kan hij de bal achter de keeper schieten, echter krijgt hij het voor elkaar om de bal precies op de keeper te schieten. “Een wonderbaarlijke redding”, aldus Nigel zelf.

Gelukkig zorgt Kenneth ervoor dat Schoten alsnog met een 0-3 voorsprong de rust ingaat als het ditmaal Michel is die de bal vanaf de rechterflank voorgeeft en Kenneth een niet te missen kans geeft, 0-3!

Mochten De Kennemers enigszins een gedachte hebben gehad, we kunnen wellicht hetzelfde als Volendam tegen Ajax doen, dan is dat na 2 minuten in de 2e helft al klaar met die gedachte. Michel geeft een afgemeten voorzet op het hoofd van Nick die de bal in het netje kopt, 0-4!

Voordat Kenneth zijn derde van deze middag krijgt is het eerst tot tweemaal aan toe Quincy die eerst zijn vrije trap over het doel ziet gaan en vervolgens zijn inzet van dichtbij voorlangs ziet gaan. Kenneth laat daarna maar even zien hoe het wel moet, als de keeper van De Kennemers de bal door het midden naar zijn medespeler wilt inspelen, echter zit Kenneth in zijn rug en snoept de bal van zijn tegenstander af en mag vrij doorlopen naar de goal, beheerst schiet hij zijn 3e van deze middag binnen, 0-5!

Jordy heeft Tom de 1e helft diverse malen zien inschuiven en dacht in de 2e helft dit ga ik ook maar is proberen. En met succes, want hij mag doorlopen tot ongeveer 5 meter van de goal als hij daar de bal ontvangt, deze ligt klaar om binnen te schieten met zijn rechterbeen, maar Jordy vertrouwt meer op zijn linkerbeen in deze situatie en kapt de bal hiernaar toe, hij haalt uit en mist. “Wat een kans”, aldus Jordy.

Tijd voor Ralph om zich met het aanvalsspel te gaan bemoeien. Een dribbel door het centrum wordt beëindigd met een pass richting Quincy, deze mag ongeveer voor de 5e maal deze middag uithalen en ditmaal is het eindelijk wel raak, 0-6!

Omdat Jorrell vooraf eigenlijk maar 1 helft kon, toen niet gescoord had en in de rust ineens wel de 2e helft kon spelen (raar verhaal dit, nam hij zijn teamgenoten in de maling?), was het slotakkoord voor hem. Quincy geeft de bal laag voor en Jorrell zorgt met een lage schuiver voor de eindstand, 0-7!

Geen dubbele cijfers, die kans was er vandaag wel. Later kwam er wel een bericht binnen over dubbele cijfers, helaas in het nadeel van Schoten 1.