Als het niet makkelijk gaat, dan maar moeilijk

Schoten 2

Haarlem-Kennemerland f.c. 2

27 november 2022 12:00

R. Ket

Sportpark Vergierdeweg
Vergierdeweg 265 A
2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Vandaag stond de internationale derby wedstrijd tegen de expats van Haarlem-Kennemerland op het programma. Traditiegetrouw werd de lijst met afwezigen weer goed ingevuld, gelukkig waren er nog wel 13 spelers aanwezig deze regenachtige zondag.

Het begin van de wedstrijd is het van beide kanten nog ietwat zoeken, Kennemerland stopt veel energie in de wedstrijd en Schoten probeert het tactisch en technisch juist neer te gaan zetten. Dit resulteert na 15 minuten spelen voor de eerste schietkans van Tim van zo’n 20 meter van de goal, zijn inzet gaat echter over.

Niet veel later krijgt Tom van ongeveer dezelfde afstand een schietkans, echter wordt de bal van achter, ondanks coaching van hem afgesnoept. Achteraf zei Tom hier zelf over: “ik wachtte totdat hij me zou neerhalen, een vrije trap van die afstand vind ik altijd wel lekker”. Tom heeft dit seizoen trouwens nog geen enkele vrije trap gescoord, maar dat ter zijde.

Op het halfuur spelen noteren we de mooiste aanval van de 1e helft als Daniel van achteruit Tom inspeelt, deze laat de bal vallen op Nick die direct Donny wegstuurt aan de rechterkant van het veld, met een lage voorzet bediend hij Quincy precies op maat, echter ziet hij zijn schot van een meter of 10 via de lat over het doel gaan.

Toch komt Schoten voor de rust op 1-0 als Tom de bal uit een corner aflegt op de vrijstaande Daniel op 16 meter van de goal, hij neemt de bal aan en schiet beheerst, echter staat de lat voor de tweede maal deze middag in de weg. Alleen gaat de bal nu niet over, maar komt terug het veld in, Kennemerland krijgt de bal niet lekker weg en deze komt uiteindelijk bij Donny terecht, deze geeft de bal voor richting Tim, neemt de bal aan op de borst en volleert in eenmaal richting de goal, onhoudbaar binnenkant paal in het doel, 1-0!

Het is te danken aan Donny dat Kennemerland na de rust nog in de wedstrijd zit, want als hij de bal van Tom in de diepte ontvangt ziet hij zijn eerste inzet gestopt worden door de keeper. De rebound valt voor Quincy, die de bal aflegt op Donny, die nu voor een bijna leeg doel de bal met zijn linkervoet kan intikken, alleen gaat zijn inzet hoog, heel hoog over.

Na deze kans noteren we nog twee kleine kansen, de eerste is voor Nigel, zijn schot van een meter of 16 gaat recht door het midden en is een makkelijke prooi. Nigel zelf vond het een uitmuntende redding van de keeper…

De andere kleine kans is voor Kenneth, zijn afstandsschot gaat rakelings langs de kruising.

Toch valt die 2-0 dan eindelijk als het ditmaal Donny is die Quincy bedient, met nog verschillende tegenstanders voor hem ziet hij toch een gaatje om te schieten, en hoe! Onhoudbaar in de kruising, 2-0!

Deze goal lijkt voor Kennemerland te zorgen voor wat agressiviteit, eerst het Tim die een tik krijgt en niet meer verder kan, vervolgens is het Ket die een zware tackle te verduren krijgt. En, bijna vergeten, ook Daniel kreeg een tikje.

Schoten laat zich hier echter niet van de wijs doorbrengen en krijgt twee grote, hele grote kansen. Eerst krijgt de ingevallen Branco een schietkans uit de draai van 5 meter, deze eindigt tegen de keeper aan. Vervolgens gaan Donny en Branco alleen op de keeper af, Donny besluit de bal breed te leggen op Branco, die nog nooit gescoord heeft voor Schoten 2(en eerst 3), met zijn linkerbeen heeft hij nu een leeg goal voor zich, maar zijn inzet gaat naast.

Dan besluit Quincy de wedstrijd maar in het slot te gooien. Eerst draait hij een corner in een keer erin bij de tweede paal, 3-0!

Tot slot maakt hij zijn loepzuivere hattrick compleet als hij wederom op aangeven van Donny zijn 3e van de middag maakt, 4-0!

Aanstaande zondag wordt er gespeeld in en tegen Het Amsterdamse Bos, op dit moment de nummer 1, tot dan!