Zonder bank geen overwinning

DSOV 3 (zon)

Donny Koning (intikker)
Assist: Tom Jacob
Quincy Lagerweij (achter standbeen)

6 november 2022 12:00

R. Ket

Sportpark Vergierdeweg
Vergierdeweg 265 A
2026BJ
HAARLEM
tel. 023-5375732

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen nieuwkomer DSOV op het programma. Op vrijdagavond stonden er zowaar 17 man op de lijst. Uit ervaring weten we dat dit er op zondag altijd nog wel wat minder worden. Barry meldde zich wederom af, was zaterdagavond op het terras, was zondagochtend niet op het voetbalveld. Bakker meldde zich ook af, zodoende waren er 15 (bijna) fitte spelers, het merendeel zag er namelijk toch iets minder fris uit door wat feestjes her en der van de zaterdagavond.

Dat dit ook te merken was in de beentjes bij de meeste was voornamelijk het eerste halfuur zichtbaar. Schoten liet werkelijk niets zien, het positiespel was ondermaats, de wil om te voetballen ontbrak en tevens miste er een bepaalde scherpte. DSOV was in het begin feller zonder dat zij tot grote kansen kwamen. Echter veranderde dit toen Daniel de bal van de linkerkant van het veld wilde openen naar de rechterkant, de buitenspelers van DSOV had dit echter door, onderschept de bal en geeft hem vervolgens laag voor aan de spits die de bal achter Jeremy schiet, 0-1!

Na deze goal komt Schoten iets beter in de wedstrijd en het is Donny die een uitgelezen kans krijgt op de gelijkmaker als Ihsan de bal vanaf de rechterflank perfect voor geeft. Donny staat helemaal vrij op de penaltystip en wilt de bal in een keer schieten, waar aannemen wellicht een betere keuze was geweest, aangezien hij de bal volledig verkeerd raakt en zo de eerste kans van de wedstrijd voor Schoten voorbij gaat.

Toch komt Schoten voor de rust op gelijke hoogte als ditmaal Tom de bal vanaf de rechterflank met buitenkant links voorgeeft, de keeper van DSOV komt uit, glijdt uit en ziet de bal zo langs hem heengaan. Donny stond achter hem, neemt de bal aan en schiet deze in het lege doel, 1-1!

In de rust is het tijd om her en der wat wijzigingen door te voeren en dit heeft direct resultaat in de 2e helft. Zo is het de ingevallen Nigel die aan de linkerkant de ingevallen Quincy wegstuurt, deze loopt zijn tegenstander voorbij alsof hij er niet stond, snijdt naar binnen en haalt uit, echter gaat zijn inzet via de keeper en de paal er net niet in.

De volgende aanval van Schoten is er weer een die de invallers verzorgen. Wederom is het Nigel die ditmaal de bal vanaf de linkerkant voorgeeft richting de tweede paal waar de ingevallen Jorrell staat, deze geeft de bal laag voor richting Quincy, die de bal hard en laag langs de keeper van DSOV schiet, 2-1!

Deze goal lijkt DSOV weer wat extra power te geven om nadrukkelijker op zoek te gaan naar de goal van Schoten en het is te danken aan Jeremy dat Schoten niet meteen de gelijkmaker om de oren krijgt als DSOV een voorzet geeft vanaf de rechterflank, de spits de bal vogelvrij kan aannemen, een hoek kan uitkiezen, maar de bal richting Jeremy schiet, die zijn voet uitsteekt en hiermee de gelijkmaker voorkomt.

Aan de andere kant verzuimt Schoten om verder uit te lopen als Nick een dieptebal geeft richting Quincy, hij snijdt naar binnen en ziet zijn inzet net langs de verkeerde paal van het doel gaan. Een minuut na deze kans is het wel raak. DSOV zet wederom een aanval op over hun rechterflank, de buitenspeler geeft de bal hoog voor richting de tweede paal, de bal gaat over Jeremy heen, tevens gaat de bal over Bas heen, maar niet over de spits van DSOV, deze zet nog net zijn hoofd tegen de bal en ziet deze in het doel eindigen, 2-2!

De wedstrijd lijkt in een gelijkspel te eindigen, wat wellicht een terechte uitslag was geweest, maar daar dachten Jeremy en Quincy anders over. Een lange uittrap vlak voor tijd van Jeremy gaat over Jorrell en zijn directe tegenstander heen, Quincy gokte er al op dat de bal zou doorschieten en gaat alleen op de keeper af, via de keeper gaat de bal tergend langzaam richting de lijn, waar een verdediger nog net redding kan brengen. Echter valt de rebound wederom voor de voeten van Quincy die de bal achter zijn standbeen vervolgens in het net schiet, 3-2!

Hopelijk volgende week weer met een grote groep naar Uitgeest!