Schoten JO10-1 overleeft knollentuin

Tolsduinerlaan 8
1981EG
VELSEN-ZUID

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen IJmuiden JO10-2 op het programma, waarbij de Schoten jongens maar eens aan hun vader of opa moeten vragen op wat voor velden er gevoetbald werd voor het kunstgrastijdperk.

Op een hobbelig en zanderig, maar ook al een hard veld door de droogte, ontspon zich een rommelige maar spannend duel af, welke tot de laatste seconde van de wedstrijd aanhield. Met Djessie als startende keeper kwam IJmuiden als snel op voorsprong, Jamie zag eerst een
schot naast gaan, maar de volgende was wel raak. Een schot van Jilles werd nog door de keeper van IJmuiden tegengehouden, maar in de rebound was het opnieuw Jamie die scoorde. Lang bleef de score niet staan, IJmuiden trok de stand weer gelijk. De hardwerkende Demian schoot naast en IJmuiden wist aan de andere kant wel te scoren.

Inmiddels was Nout het doel van Schoten gaan verdedigen. Luke had pech met een schot naast de goal, maar Demian zorgde toch voor de 3-3. Verdedigend had Schoten het soms zwaar maar Jace, Jilles en Djessie wisten de paar behendige spelers van IJmuiden aardig in bedwang te houden. Vince zorgde voor wat meer lucht door het vierde doelpunt te maken, maar IJmuiden kwam opnieuw langszij. Opnieuw zorgde Vince voor een voorsprong en een scherpe corner van Luke werd in eigen doel gewerkt en betekende een 4-6 ruststand.

Schoten begon zwak aan de tweede helft want binnen een minuut had IJmuiden de score op gelijke hoogte gebracht. Voorin kregen Mick en Luke de nodige kansen maar het doel werd niet bereikt of de bal ging net over de lat. IJmuiden wist het net wel te vinden en stond opnieuw voor. De combinatie Jace met Luke betekende weer een gelijke stand. Luke vocht een stevig robbertje met zijn tegenstander uit maar wist ook opnieuw te scoren. Weer kwam IJmuiden langszij. Het slotakkoord was echter voor Schoten, het was opnieuw Luke die de 8-9 op het
scorebord zette. Jilles zag zijn knappe schot nog door de keeper gestopt worden.

Al met al een verdiende overwinning van een hard werkend Schoten.

Opa van Vince